Panik i omklädningsrummet

Måste berätta om en sak som hände när jag och mamma var på Överby och shoppade. Som många vet springer jag ju på bröllop stup i kvarten (typ...), därför är det aldrig fel när man hittar en fin klänning, vilket jag gjorde. En grå, silkig klänning hängde där i en butik o ropade på mig, att den dessutom var på halva priset såg jag som ett tecken på att jag skulle ha den. Eller, iallafall testa den... sagt och gjort, jag tog med mig klänningen in i en provhytt för att prova. Väl där inne fastnar blixtlåset på klänningen, halvvägs uppe. Försökte dra ner det utan framgång, försökte dra upp det utan framgång. Mamma kom in och försökte lirka med låset... det satt som berget. Försökte då dra av klänningen... det gick inte. Där stod jag alltså i en provhyttt med en klänning som inte gick att få av. Panik. Vad gör man? Säger till personalen att man har på sig en av butikens klänningar utan att få av sig den? Ber dem klippa sönder den? Efter nervösa skratt och mycket slitande i klänningen ber jag några böner, försöker med ett sista knep och vi försöker drar den över huvudet... äntligen gick det! Tack och lov!

Nu kanske ni tror att jag snabbt hängde tillbaka klänningen, att jag aldrig mer vill se den. Nejnej... vi sa till om att blixtlåset var trasigt och fick den riktigt billigt, så nu ska försöka mamma sy i ett nytt blixtlås =)

Så kan det gå när man är ute på shoppingtur!

Kommentarer
Postat av: J

Haha, du är för söt du Älin! =D

2009-01-08 @ 15:43:48
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, tack josäfine! det är du också! ;)

2009-01-10 @ 11:37:40
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: d

jag är väl inte sådär jätteförvånad måste jag säga, snarare så skulle jag säga att det är ett typiskt beteende för dig och mamma =)

2009-01-10 @ 21:51:46
Postat av: Elin

Tja, Daniel... det var en fin klänning ju!

2009-01-11 @ 15:35:08
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0