Vinterting och annat som hänt i mitt liv det senaste

Jag är inne i en "trött på att blogga-period", som jag brukar hamna i ibland. Man kan inte vara på topp hela tiden!

I skolan kämpar vi på med forskningsdesign och statistik, tur att livet inte bara kretsar kring detta utan att man hinner med annat också! Den här helgen har jag tillbringat större delen av tiden utomhus. I lördags var det nämligen dags för årets vinterting! För er som inte är så insatta i scoutvärlden kan jag berätta att det är en tävling som går ut på att man går och går och går... :P Det vill säga: Spårning. Eftersom Emma har förklarat tävlingen så bra i hennes blogg så länkar jag till den, så får ni läsa mer detaljerat där om ni vill. Nu var ju inte jag i samma lag som Emma, jag gick med andra lidköpingsgänget, det vill säga: Helena, Daniel, Robert och Elin (från jkpg). Vi fick faktiskt högre poäng än Emmas lag, men vann inte... är ändå nöjd med helgens insats! Tror vi gick ca. 1,5 - 2 mil, sov knappt 3 timmar, frös ibland, var varm ibland, badade tunna på natten... vilken helg va? =)

Efter vintertinget åkte jag med till Göteborg, Helena fyllde år under helgen och hade en liten middag på söndagskvällen. Jag och David var ute för att köpa present till henne innan vi gick dit: hade siktat in oss på att köpa en oanständigt kort kjol på shock, men den fanns inte i rätt storlek. (Det här med oanständigt kort är lite av ett internskämt då både jag och Helena har kort kjol ibland...) Efter lite letande i andra affärer kom vi in på H&M där David gick fram o frågade en expedit om de hade några "riktigt oanständigt korta kjolar". Där stod jag bredvid (i kort kjol...) och när expediten såg lite frågande ut kände jag mig tvungen att förklara att vi skulle ge bort den, som ett internskämt. Vi fick iallafall tag på en kort jeanskjol som visade sig passa Helena bra =)

Har varit en bra helg! Men det tog på krafterna... har gått och varit trött i stort sett hela veckan, märkte när jag var och tränade igår att jag inte var helt på topp: det kändes segt att springa och motivationen var inte den högsta. Tror jag behöver min träningscoach här, men hon är långt borta... kom hit!

Kommentarer
Postat av: bror (mellann anser att daniel är storebror och jonte lillebror, då måste det ju räcka med bara bror?)

Ne, klart ni inte vann, vi satsade ju stenhårt på den där femteplatsen, och mellan varje kontroll på sista spåret så sprang någon tillbaka och kollade ställningen (vet inte riktigt hur det skulle gått till men...)

Ni fick ju ändå del i priset eftersom det viktigaste var att priset kom hem till Lidköping igen. :D

Det finns någon annan vi borde kolla på present åt också... inte bra

2009-02-05 @ 18:51:55
Postat av: Emma

Förstår precis den där tröttheten, in i minsta detalj.. Funderar på hur lång tid det tar innan den går över...

2009-02-05 @ 19:02:54
URL: http://emmapeterson.blogg.se/
Postat av: Emma

PS.. tror nog att ni kom 2a på Vintertinget...,

2009-02-05 @ 19:07:22
Postat av: ewa

oanständigt kort kjol..! Vad skulle fred säga om den saken?? ;)

2009-02-05 @ 22:03:09
URL: http://www.livethosfrua.blogspot.com
Postat av: Elin

Bror: Haha, bra att ni var så engagerade i att bli medelmåttiga ;) Själv satsade vi ju på höga poäng... eller nåt :P Får fixa present ngn dag.



Emma: Jaaa, jag förstår inte hur trött man kan bli! Men det går nog över tills vi gifter oss...



Ewa: hahaha, jaaa du... förmodligen skulle han tycka om det, i smyg ;)

2009-02-08 @ 19:55:07
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: David

oanständigt kort kjol..! Vad skulle FREUD ha sagt om den saken?? ;)

2009-02-10 @ 20:37:50
Postat av: Elin

Hahaha! Jaa duu.... Freud skulle nog anse att jag sökte sexuell kontakt? Öhhm, eller nåt :P

2009-02-10 @ 20:39:22
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

ahahaaa... Du e för härlig du! Kom hit så höjer ja motivationen för dg. Eller så får du läsa min artikel om träning i fredagens tidning! Kram

2009-02-11 @ 07:44:03
URL: http://ruthsblogg.blogspot.com
Postat av: Elin

Men Ruth... jag har inte din tidning juh... :(

2009-02-13 @ 13:20:24
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0