Morgonens två överraskningar

Vaknade vid sju imorses av ett sms från okänt nummer: "God morgon! Gud är med dej idag också! Jos1:9"
Jo...det är han ju, men vem hade skickat smset? Tog ett litet tag innan jag kopplade att det måste vara från samma person som smsade mig för några veckor sen. Jag har berättat historien för några, men inte alla, så här kommer den nu via bloggen.

Min kära vän Ruth är inte bara träningsgalen, hon är även journalist på en kristen tidning. För några veckor sedan var hon på jakt efter en fattig student att ställa fem frågor till angående ekonomin, hur man klarar den som student etc. Som den goda människa jag är ställde jag upp på detta och resultatet hamnade i tidningen. Bara några dagar efter "intervjun" fick jag ett sms från ett nummer jag inte kände igen där det stod: "Du är värdefull och du behövs! Glöm inte det!". Jag gick ut på eniro och fick fram att numret tillhörde en kille i örebro. Svarade och tackade, men frågade även vem han var och varför han skickade sms till just mig. Som svar fick jag tidningens namn, och att han bara ville skicka ett uppmuntrande ord. Typ. Jag kan bara dra slutsatsen att han läst artikeln, sökt på eniro och på så sätt fått tag på mitt nummer.
Idag fick jag alltså ett nytt sms från grabben (eller gubben? vad vet jag...).

Eftersom jag hade sovmorgon somnade jag om efter att ha läst smset. Några timmar senare ringer telefonen och jag får morgonens andra överraskning. För vilka är det som ringer om inte TV4-nyheterna i Jönköping (hur ofta brukar de ringa till mig liksom?). Orsaken var att de undrade vad jag tyckte om att huset där jag bor ska rivas (HSB har köpt upp huset och planerar att riva/bygga nytt om några år). Eftersom jag räknar kallt med att jag är färdig i skolan när detta sker så svarade jag att jag inte var jätteorolig. Visst är det tråkigt, men jag kanske inte ens är kvar i stan när planerna sätts i verket. Det var inte riktigt det svar TV4 var ute efter, de letade efter någon som var upprörd över beslutet så de fick ringa vidare. Uppenbarligen hittade de en eftersom det var med på lokala nyheterna ikväll. Spana in det vettja: http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=660694&treeId=10074&renderingdepartment=2.757. Spola fram till 03:14 och reportaget kommer upp, trappuppgång C är "mitt hus" =)

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, värst va spännande du får vara med om! Jag undviker med flit att skriva i bloggen var jag jobbar, vill inte att klienter ska googla det hitta min blogg :) Risken kanske inte är så stor, men ändå... Lovar att berätta ALLT nästa gång vi ses!

2008-09-18 @ 17:29:45
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: Em

Hahaha, ojoj. Denne Elin har frågat två gånger, så jag tyckte det var dags att ge nån slags svar. Då finns det TVÅ Elin som läser min blogg! DET är stort! ;)

2008-09-18 @ 18:26:56
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja de va så ok så :) Visste knappt att du hade en blogg, nu blir de en till o följa :) Hoppas din dag varit bra!

2008-09-18 @ 18:54:25
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0