Two Bananas

I det här blogginlägget tänkte jag dela med mig av ett filmtips, eller... i alla fall berätta om en film... jag har inte sett den själv... och jag vill nog inte se den. Då blir det kanske inte ett filmtips? Jaja.

Var som sagt hemhemma helgen som var. En lugn och skön helg. Hade lite kompisar över på lördagkvällen, började med att köpa pizza o prata men övergick senare på kvällen till att spela Rappakalja. Därav filmtipset... (för er som aldrig spelat rappakalja kan jag tala om att det är ett roligt spel där man ska förklara ord, personer, filmer etc. Med andra ord ska man ljuga så mycket man bara kan). Såå, vad tror ni att filmen "Two Bananas" kan handla om? Kanske en tecknad film om två bananer på äventyr? (eller Emmas förslag om ngn som sålde sexleksaker till uttråkade terapeuter.... typ). Njaa.... här får ni den riktiga beskrivningen:
"Fyra män drivandes på en flotte bestämmer sig för att äta upp kvinnan som också är ombord."
Visst låter den bra?

Filmen "Kvarnen" som handlar om en kvarnägare som bestämmer sig för att mala ner tattar-Lisa (japp, så stod det) och drängen låter också riktigt bra... eller? Eller "I nöd och lust" som handlar om en skogshuggare som bor i skogen med en kvinna. När han kysser henne förvandlas hon till en ond häxa....

Det finns många filmer som man aldrig har sett...

Kommentarer
Postat av: J

Ättikan är nog för blankhet eller nåt ;) De där kakorna har jag inte full koll på, men tänker mig nåt i stil med Maryland-cookies... kan det stämma tror du!? Jag får baka och ha dig som försöksperson helt enkelt! Puss!

2008-09-10 @ 23:12:09
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag ser framemot att få vara försöksperson... =)

2008-09-15 @ 17:24:30
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0