Utmanad

För ett tag sen blev jag utmanad av söta Ruth i uppgiften att blogga om sju saker ni kanske inte visste om mig... svårt! Därför har det dröjt ett tag (förlåt Ruth!) men nu ska jag sätta igång!

Regler: Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om det jag skriver är så nytt för er vet jag inte, men har ni hört det förut får ni le igenkännande!

1. Jag har varit med på ett NA-möte, det vill säga anonyma narkomaners möte (som AA-möte, fast NA istället).

2. Jag har aldrig tyckt om att laga mat och har därmed alltid undvikit det. Uppenbarligen anses jag heller inte vara så duktig på det, eftersom min bror och hans kompis julen 2003 gav mig ett presentkort på en "Matlagningskurs". Meningen var att de skulle hålla i kursen, och där lära mig hur jag kokar makaroner, steker färdigköpta köttbullar osv. Nu 5år senare väntar jag fortfarande på kursen... (Att baka tycker jag däremot är roligt! Tänk bara när jag bodde i Virserum och gjorde semlor med grön grädde och rosa mandelmassa, och tvärtom...).

3. Att jag älskar skor vet de flesta redan om. Men visste ni att jag dessutom samlar på schampoflaskor? Att jag faller pladask för schamporeklamer och rusar ut för att köpa det där nya fantastiska schampot som ska göra mitt hår pärlemorskimrande och glansigt / framhäva lockarna / förhindra slitna toppar etc? (Eller, det är klart... oftast väntar jag med att köpa det tills det kommer på rea...) Jag har nästan alltid flera sorters schampon hemma, ni kan förstå vilken chock det blev för mig när jag för några veckor sedan insåg att jag för första gången på länge hade slut på schampo! Förklaringen till detta är helt enkelt att det har varit mycket den här hösten.

4. När jag ändå skriver om skönhetsprodukter (ja, schampo är enligt mig en skönhetsprodukt) kan jag ju passa på att berätta om när jag och min älskade vän Elise tillverkade parfym till hennes mamma som fyllde år! (först måste jag säga att vi inte var särskilt stora då). Jag och Elise ville göra en riktigt fin parfym, därför plockade vi blommor (för blommor luktar gott, visst?), la dem i en liten flaska och fyllde på med vatten. Detta fick sedan stå ett tag, för att vattnet skulle dra till sig blomdoften... och nog luktade det när hon öppnade paketet. Dior, Gucci, Chanel... Släng er i väggen!

5. Jag har två "fusktänder". Eftersom jag saknar tandanlag har jag fått två titanskruvar med tandkronor på inopererade i käken. Det ni! (dessutom har jag kvar många mjölktänder...)

6. Jag tycker om att åka slalomskidor och har genom åren åkt på många läger till Hemavan, detta underbara ställe! På läger tar man självklart mycket kort, kort som jag sedan satt in i album... Vad man inte förväntar sig att hitta i ett skidalbum är väl ett "mooningkort", men det är just vad man hittar när man bläddrar i ett av mina album! Tack vare några killkompisar som tyckte det var en rolig idé att dra ner byxorna och ta ett kort, för att sedan inse att de tagit fel kamera... (min!) Detta var på den tiden då nästan alla hade kamera med film, med andra ord: De kunde inte radera kortet.

7. Som tonåring hängde jag rätt mycket i kyrkan (vilket jag fortfarande gör, men på ett annat sätt nu). Jag tackar dem som drog med mig till tonårssamlingarna i början då jag var rädd och blyg! I kyrkan har jag upplevt mycket och jag tänker nu berätta för er, kära bloggläsare, om när vår pastor fyllde 36år. Detta var en fredag och alla räknade självklart med att han skulle komma på tonår, men icke, han hade tagit ledigt. Där stod vi förgäves och väntade med hans present: 36 toarullar som några hade inhandlat. Vad gör man när man inte kan överlämna en så fin present? Det ska jag berätta för er: Vi tog oss in på vår kära pastors expedition, tog några rullar var och började linda in alla hans saker i toalettpappret! Skrivbordet, stolen, bokhyllan, tavlorna... japp, allt. Han älskade oss!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojoj, det här blev långt. Hoppas att ni orkat läsa =) Nu är det dags för mig att utmana... jag utmanar:
Karin, Nadine, Josse, SofiEmma, Em och Linda.  Sätt igång och skriv!

Carro är också utmanad via bilddagboken, hon får bli min lilla joker som får välja själv om hon vill anta utmaningen eller inte...!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vilken lista Elin :) Ska göra allt jag kan för att nå upp till detta...hoppas du får en härlig helg!! Kram

2008-11-28 @ 09:13:18
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se/
Postat av: d

oups, det var nagot jag hade för länge sedan förträngt.... ska träffa jacob ikväll sa vi far väl kommer pa nagot sätt att lösa det pa =)

2008-11-28 @ 11:38:56
Postat av: S

Åh, vad mycket man måste skriva... Jaja, jag gör det lite senare ;)

2008-11-28 @ 15:08:12
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: Elin

Linda: haha,jaa, den blev lite väl lång kanske! det bara blev så =) du måste inte känna att du ska skriva så mkt :) Hoppas du också får en fin helg! kram



Daniel: jag väntar...



Sofi: haha, du måste inte skriva så mkt ju :P

2008-11-28 @ 18:07:22
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Filibabba

vilken rolig utmaning! =)

2008-11-28 @ 22:36:55
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0