Elin med röda...

Jag tänker börja det här inlägget med något positivt för att sedan berätta om något komiskt men aningen pinsamt...

Det positiva är att jag har fått min cykel fixad! Har en cykelaffär i hörnet av huset där jag bor, dit traskade jag ner igår efter skolan. Visade sig att det var lång kö, så jag ställde mig sist och väntade. När det äntligen blev min tur kommenterar cykelhandlaren att jag "väntat troget". Jag förklarar mitt problem, att jag ramlade omkull och att styret är en aning snett, och hämtade in cykeln. Han fixade det på högst en minut och det såg superenkelt ut... känner man sig dum eller inte? (hmm, detta skulle kunna klassas som komiskt och pinsamt, men det var inte det jag syftade på...) Iaf, när jag frågade hur mycket det kostade ryckte han på axlarna o sa att "ähh, inget. Du får det för att du väntade så troget".  Schysst :D

Sååå... till det pinsamma. Eftersom jag har en dum skumgummisadel som drar åt sig all fukt och älskar att blöta ner mina byxor brukar jag ha en plastpåse över. En röd plastpåse från hemtex. För en liten stund sedan, när jag hoppade av cykeln efter att ha varit på scouterna ser jag att påsen börjar bli mer vit än röd. Jag börjar anar oråd och skyndar mig upp för att titta i spegeln.... och mycket riktigt, mina jeans har fått en, inte särskilt klädsam, röd färg... på rumpan! Dessa jeans har jag gått omkring i hela dagen utan att någon har sagt något. Jag hoppas verkligen att det är för att ingen har sett något. Att jag gått omkring såhär idag är dock inte det värsta... nej, det värsta är att jag öppnade garderobsdörren och studerade mina andra jeans... sammanlagt så har jag just nu tre par röda jeans, och jag har inte märkt något innan! Detta är pinsamt.

Dagens tips till er, mina vänner, är: Om ni ska ha en plastpåse över sadeln, välj en vit!

Kommentarer
Postat av: Carro

..eller så får man ha en påse som matchar färgen på byxorna helt enkelt..! :)

2008-05-22 @ 22:25:45
URL: http://litencarro.bilddagboken.se
Postat av: d

haha

men om inte du märkt något förrens nu så är väl sannorlikheten att någon annan sätt det också ganska liten.... (förutom de grabbar som studerar din kroppsform förstås =P )

2008-05-22 @ 22:53:23
URL: http://d-erdal.blogspot.com/
Postat av: Sofi

Hahahaha, förlåt, men det där var jättekul ;)

2008-05-22 @ 23:10:33
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: J

Hahaha, håller med Sofi. Du är så söt!

2008-05-22 @ 23:48:52
Postat av: Elin

Carro: Du är så smart!! Att jag inte tänkt på det ;)



Daniel: förhoppningsvis är det så... men, så många beundrare som jag har...



Sofi och Josse: Blä på er :P Fast... jag håller med, skulle skrattat också, om det inte var mig det gällde...

2008-05-23 @ 13:36:03
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0