Tappelins?

Åhh, vi har haft en så bra föreläsning idag! Författarbesök av Clas Rosvall. Riktigt inspirerande och roligt om hur man kan arbeta med dikter och ramsor i skolan! Fick bland annat veta att om man tappar en appelsin så blir det en tappelsin.

Så, dags för en berättelse:
Kapitel noll: Det var en gång en boll
Kapitel ett: som inte studsa rätt
Kapitel två: Hur ska detta gå?
Kapitel tre: för den studsa helt på sne
Kapitel fyra: Men Lotta hon fånga ändå lyra
Kapitel fem: Men nu ville bollen studsa hem

Ser ni formen? Ni lär få läsa fler dikter/ramsor sen ;)

Som sagt, en bra föreläsning. Dessvärre tyckte jag hela förmiddagen att jag såg så suddigt. Kunde inte förstå vad det var men tänkte att linserna kanske började bli gamla... Men framåt eftermiddagen insåg jag att jag såg bra på ena ögat men inte det andra. Japp, ni gissade rätt. Jag hade bara en lins. Blev där lite orolig för att jag skulle glömt att sätta i den ena, det kallar jag demensvarning. Jag blev nervös som en hund på nyårsafton. Som tur var hittade jag linsen på badrumsgolvet när jag kom hem, vilket innebär att jag hade tappat den! Puh. Då blev jag glad som en mås i en fiskaffär. (kopierat från föreläsningen, kan ni komma på fler?)

Kommentarer
Postat av: J

Arg som en fjortis med utegångsförbud? ;)

2008-05-29 @ 20:05:49
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: d

lycklig som:

en hamster i ett ekorrehjul

eller

en sats-instruktör på en trampmaskin

eller

en hamster på grönbete

2008-05-29 @ 22:01:20
URL: http://d-erdal.blogspot.com
Postat av: Emma

Stressad som en student med kort inläsningstid??

2008-05-29 @ 23:55:46
Postat av: Carro

...malplacerad som en singeltjej på parmiddag??

2008-05-31 @ 13:28:30
Postat av: Elin

Åhh, ni är alla så duktiga!!! Jag är stolt över er ;)

2008-06-05 @ 11:06:03
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: J

Haha, inte bara Gorbys, Kama Sutra också.. Det har jag sett på reklamen! ;)

2008-06-05 @ 12:46:59
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Martin

Det är på liv och död med månadslinser ibland, smidigare att leka med endagslinser =)



Jag sitter här å suger i mig en nappelsin... mm smaskens med frukt efter maten.



Jag är just nu trött som en åsna på natten.

Ehhh? den var väl knappt bra, men så är det iaf =)



Den här kom väl Clas R. på också tror jag allt?

Ettning Tvåning Trening Fyrning Femning Sexning Sjuning Åttning Nining Tidning!



2008-06-11 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0