Hönö!

Eftersom mitt bloggande inte riktigt är på topp den här tiden av året (vem orkar sitta inne o blogga egentligen? ;) ) kommer alla inlägg lite sent, ska försöka ta igen lite nu...

Börjar med att beskriva årets Hönö: För er som inte är så insatta i frikyrkovärlden så kan jag börja med att berätta att det varje sommar anordnas en stor kristen konferens ute på Hönö. Dit vallfärdas tusentals kristna och så även jag... Åkte dit tillsammans med Erika och hämtade upp Ruth i Torslanda. Började regna när vi kom till Göteborg vilket kändes oroväckande, men jag och Erika intalade oss hela vägen dit att "ute på hönö, DÄR är det sol"... och vet ni? På hönö var det sol! Visserligen lite moln, men ingen fara :)
Glada traskade vi bort till familjen Filipssons tält där vi träffade Amanda, började vistelsen på hönö med lite fika, alltid gott. Sedan var det shopping som gällde i butiken med det söta namnet "Lille skutt" innan det var mat. Amanda och Erika gick upp till Filipssons tält men jag och Ruth stannade kvar och tog en pizza (fatta vad butikerna/restaurangerna tjänar på hönöveckan, på pizzerian hade de höjt prisena med minst 10kr/pizzan). Men mätta blev vi iaf =) Efter ytterligare lite shopping ville jag och Rutis ha glass. Sagt och gjort, gick till glasscaféet där vi köpte glass och var sociala med ett gäng teologer (tror de flesta var det va? ruth?).

Skulle sedan sova över i Torslanda. Jag och Ruth bröt upp runt 19 och tänkte att vi skulletill färjan... råkade visst svänga av lite för tidigt (insåg jag dagen efter när jag åkte samma väg med buss...) och det tog längre tid än planerade 20min. När vi så hade åkt över med färjan tänkte vi att vi skulle fortsätta gå, så långt kunde det väl inte vara... men, det tog sin lilla tid. Tur att motion är bra! Strax efter nio var vi i Torslanda efter en promenad på ca. 7-8 km.

Dagen efter stack Rutis till Uganda medan jag valde den kortare ressträckan och åkte ut till Hönö igen ;) Där träffade jag tjejerna igen och hade en mysig dag. Var och tittade på nygbyggda Elida och fikade sedan hos Karin och Anders. Mysigt! Sedan var det dags för mig och Erika att åka hem igen. Direkt när vi satte oss i bilen började det spöregna, vi har kommit på att det är Erika som kommer med fint väder och när hon åker så försvinner det. Vilken makt hon har!




Kommentarer
Postat av: ruth

japp, du har rätt; grabbsen var ett gäng teologer. Najs med nån som kan laborera med vädret sådär. Kan du be henne fixa upphåll dan ja tar en löparrunda? kraaam

2008-08-02 @ 12:16:46
URL: http://ruth.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, jo, fast det är ju bara sol där hon är... så då får du masa dig hit =) vi har faktiskt snudd på sol! uppehåll iaf =) Kraam

2008-08-02 @ 17:12:38
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0