Källby

Hemma i Källby ett par dagar =) skönt! Har haft huset helt för mig själv sen i onsdagskväll... har nog inte varit ensam hemhemma på år, inte sen jag flyttade hemifrån. Men så går det när man åker hem o alla är borta och åker skidor :) Ja, förutom Daniel då som pluggar på...:P

Har inte gjort mig så mycket, att ha varit ensam, jag har ändå behövt plugga en massa. Skrev klart en miniuppsats om film- och mediepedagogik igår och idag skriver jag en läslogg över en bok till min samtalsmetodik. Tänkte utnyttja min erfarenhet från wendelsberg o skriva om hur viktigt det är att lyssna på barn till missbrukare, eller ja, alla barn som har det svårt. Alla ni wendelsbergare, ni har väl inte glömt bort kompisen? den med de stora öronen ;)

Tänkte förut att jag skulle baka bullar tills mamma o pappa kom hem, bra idé va? Men... det fanns inte så mkt i kylskåpet... ingen mjölk, ingen jäst... och ingen affär i källby, så vad gör man? jo, jag ringde statoil o frågade om de sålde jäst :P japp, det gjorde de, så jag traskade upp dit - underbart väder!
   Hittade jäst och mjölk o gick för att betala.  I kassan stod en gammal klasskompis från låg- och mellanstadiet, en som jag inte träffat på år. Självklart betedde jag mig ungefär så som jag inte vill bete mig när jag träffar en gammal klasskompis: fåordig och blyg. Ungefär som att jag fortfarande gick i mellanstadiet, tyst och blyg. Känner ni igen det? man vill visa att man inte är likadan som när man gick i skolan, trots detta återgår man till en "gammal roll". Jag vet att jag fortfarande uppfattas som tyst och blyg i många sammanhang, men det är stor skillnad på mig nu och när jag var yngre. jaja :)

Nej, nu får jag nog ta tag i bullbakandet =) Så jag blir klar någon gång, ikväll ska jag in till stan o träffa kompisar! Wiieee =)

Kommentarer
Postat av: ruth

visst är det typiskt! Man trillar på en gång in i gamla mönster! (just som när man vill bevisa precis hur lyckad man blivit) Hoppas baket gick bra, men det så klart. Du är ju Älin, naturligtvis blev det toppenbullar!
KRAM

2008-02-20 @ 16:07:13
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Elin

mmm, alltid så typiskt! men men =) Klart att bullarna blev bra ;) onyttiga framförallt.... KRAM

2008-02-20 @ 23:30:52
Postat av: J

Haha, aa, jag trodde också han gjorde det... ;-)

2008-02-21 @ 18:48:30
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: N a d i n e

Kanske var tur att du inte riktigt kunde visa ditt rätta jag.. Tänk vad du hade kunnat skrämma denna gamla klasskompis om du visat vilken tokfia du blivit! ;) Du är bäst, gumman min! Jag ringer i veckan, puss!

2008-02-22 @ 02:51:37
URL: http://enterthecircus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0