Dagens stora bedrift

Mina vänner, nu ska jag berätta något oerhört stort! Men för att kunna berätta detta måste jag även erkänna något som är lite smått pinsamt...

Det pinsamma: Jag har aldrig bytt en dammsugarpåse.

Den stora nyheten: Nu har jag gjort det!

Ja, jag vet att det kan låta konstigt att jag aldrig tidigare har bytt en dammsugarpåse, men så är fallet. Till mitt försvar säger jag att jag inte behövt göra det innan. När jag gick på SVF hade vi en gemensam dammsugare i korridoren, likaså på Wendelsberg. I virserum hade jag gemensamt med kyrkan som jag bodde i. Här i Jönköping... tja, första 1,5åren bodde jag på 24 kvadrat = inte mycket att städa ;), och dammsugaren har ju funkat... fram tills idag. Insåg att jag nog var tvungen att byta påse då dammsugaren slutade suga upp dammet på golvet. Efter lite funderande och knixande så lyckades jag ta bort den gamla påsen och sätta i en ny! Inte illa va? Resultatet av detta blev storstädning, verkligen på tiden.

Mmm, det här är nog det största som hänt idag... förövrigt så tvättar jag också, o försöker plugga. Jag ska skriva 2 sidor om varför det blir krig, men känner mig helt tom. Så om ni har några tips så tar jag tacksamt emot dessa!

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, jag har nog kanske gjort det typ en gång, så jag är inte långt efter.. Hoppas förkylningen är bättre också!

2008-10-26 @ 18:59:49
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: karin

Hihi, vet knappt om jag har gjort det heller. Hemma har vi centraldammsugare och hos mig och Anders så dammsuger han. Jag dammar, iaf tills vi skaffar oss en bättre dammsugare, det är vår deal.



Krig, mkt beror på vattentillgångar men sägs har religiösa skäl.

2008-10-27 @ 10:05:01
URL: http://kakan.blogspot.com
Postat av: Elin

Haha, det verkar som om vi alla varit lyckligt befriade från att byta dammsugarpåsar ofta ;) hurra! (Karin, kan inte anders komma o dammsuga hos mig också?!)

2008-11-04 @ 22:36:08
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: J

Givetvis är de rosa! ;) De fanns med rosa ludd också men de var dyrare och med sämre ljud... Haha. Hur är allt med dig annars? Puss!

2008-11-04 @ 22:57:37
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Karin

På tal om stämplar, de är lugnt värda att beställa. Hon har så många fina julmotiv med kristna budskap. Tänk bara på att de är omonterade. Önskas översättning så ring eller maila:=) www.pysselmyran.se

2008-11-04 @ 23:12:31
URL: http://kakan84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0