Har jag så stora fötter?

Nu har jag äntligen köpt nya joggingskor! Var ute på a6 igår, skulle kolla lite på mobiler (behöver en ny! Tips på vilken?), så gick bort till Siba. Där inser jag att Intersport ligger precis bredvid. Eftersom jag pratat om att jag behöver nya skor gick jag in för att titta lite. De hade många skor och ett löpband, samt många som jobbade där. Kom fram till att det var lika bra att ta tag i det på en gång, så jag bad om hjälp att hitta ett par bra skor. Fick springa på löpbandet när de filmade, och utav filmen kunde han i butiken se att jag skulle ha rätt så neutrala skor. Så han tog fram skor som passade till mig.

Min fåfänga fick en rejäl knuff när han tog fram skor som var 1,5 strl större än vad jag brukar ha!
Hallåå, jag som redan tycker att jag har långa fötter (39... ni kan ju själva räkna ut storleken på de här skorna). Därför kved jag till lite med kommentaren:
"Har jag så stora fötter?" Detta skrattade han mest åt och sa att jag inte skulle tänka på storleken. Tydligen ska man ha lite utrymme längst fram vid tårna, och man ska kunna vicka på alla tår... Jag insåg att det bara var att acceptera det, lyssna på den som visste bättre, och eftersom skorna satt bra i övrigt slog jag till =)

Här ska ut o springas! Någon som vill följa med?

Kommentarer
Postat av: Em

Om jag var lite mer av en hurtbulle skulle jag gärna följa med, jag är övertygad om att du vore ett mycket trevligt sällskap för sådana små äventyr. Och film, kunde dom inte titta på dig live..?? Hoppas du får det trevligt med dina nya skor :D

2008-08-31 @ 21:25:52
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: ruth

klart jag vill hänka med på en runda! Vart, när å hur?

2008-09-01 @ 16:51:46
URL: http://ruth.blogg.se/
Postat av: Emma

Klart jag vill med på en runda! BOr i lite fel stad bara, men ta dig till Gbg vet ja!!

Förresten, 39+1,5 är inte stora skor :P

2008-09-01 @ 21:16:22
URL: http://emmapeterson.blogg.se/
Postat av: Emanuel

ojoj syster, du är ju snart uppe i mina storlekar, själv går jag ner varje gång jag köper nya skor :D krymper jag?

2008-09-01 @ 22:11:26
Postat av: Elin

Em: Du, man behöver inte vara hurtbulle... jag är inte det =) Och jo... med filmen kunde de visa för mig också, i slowmotion, det du ;)



Ruth: Eftersom jag inte springer så långt som du så nöjer vi oss med ett varv runt munksjön här i jkpg ;) Kom när det passar!



Emma: Svaret till ruth passar rätt bra till dig också :P (att munksjön räcker, 5km....) Men gbg är aldrig fel heller! TACK för att du säger att det inte är stort :D



Emanuel: Tja... kallas man "småpojkarna" (småpojken?) så kanske man krymper?

2008-09-02 @ 12:53:11
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: d

haha, jag har 41 pa mina ganska nyköpta skor, bara en halv storlek störra än dig =)

2008-09-02 @ 18:39:41
URL: http://d-erdal.blogspot.com
Postat av: Elin

Ähh, tyst med dig daniel :P

2008-09-02 @ 20:01:39
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0