Bloggtorka

Jag har bloggtorka.... igen, kanske jag inte borde ha en blogg?

Har inte så mycket att skriva nu heller, ska snart iväg till skolan och räkna lite matte. Kursen verkar bra, men lite väl svår ibland då vi ska räkna. Sitter som ett frågetecken ibland. Behöver t.ex. jag som blivande lärare i år 1-7 kunna "Bevisa att a^2 - 1 är delbart med 8 för alla udda heltal"? eller: "Talet xy + yx är alltid delbart med ett visst tal, vilket?"?? Som sagt, ibland hänger jag inte med alls, och jag har ändå läst till matte E på gymnasiet och tyckt att det har varit roligt. Märker hur mycket man har glömt bort sen gymnasietiden.

Nu ska jag äta lite innan jag ska promenera bort till skolan. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: ewa

du borde visst ha en blogg! har du mattefrågor så är det bara att ringa min pappa =)

2010-02-12 @ 10:55:23
URL: http://www.livethosfrua.blogspot.com
Postat av: daniel

xy+yx är alltid delbart med 2, y, x, xy och 2xy, så svaret är väl 2 antar jag (eftersom xy+yx=2xy)



för övrigt så tycker jag att du visst ska ha en blogg!

2010-02-13 @ 12:02:01
Postat av: Elin

Hmmm, jag behåller bloggen men lovar inte att jag blir bättre på att skriva ofta ;)



Daniel, jag förstod nog inte det där.... :P

2010-02-26 @ 21:37:10
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0