Vetenskapsteori

Nu var det ett tag sen jag bloggade, självklart har det hänt en massa i mitt liv, men jag orkar inte blogga om allt =) Men jag har bland annat hunnit med att åka skidor, vara på 28-årskalas och börjat en ny kurs - lärande 3 med examensarbete, tjoho. Har sammanfattningsvis haft det bra de senaste veckorna :)

Angående min nya kurs: Vi ska skriva C-uppsats den här terminen, så kursen börjar med "vetenskapsteorier" etc. Oj så spännande... hmmm, kanske inte är exalterad, men det funkar. Första föreläsningen då vi pratade lite om "lärande" fick vi veta att i dagens grundskola är det planlagt att alla barn ska lära sig samma saker och nå 749 mål på 6665 timmars undervisning. Fick senare att sms från Carro:

"6665 timmars undervisning... observera de tre sexorna i början, du vet vad d står för! Slutsats: min fenomenologiska sanning är att grundskolan är av ondo!"

Tja, så sammanfattar vi skolan just nu ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha! Ja men jag tror även denna kursen är av ondo...! =P

2009-01-21 @ 15:15:15
URL: http://litencarro.bilddagboken.se
Postat av: Elin

Haha, tror jag också... :P

2009-01-24 @ 10:27:03
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0