Fredagsförmiddag på Ryhov

Nu ska jag egentligen plugga, men som ni alla vet kan man hitta på många andra saker när man egentligen ska ägna sig åt skolarbete... jag väljer att blogga istället.

I fredags var jag med om något nytt: Jag svimmade på blodcentralen. Skulle dit och lämna blod innan jag skulle vidare till Sara. Var ett år sen jag lämnade sist (tydligen vill de inte ha så mkt av mitt blod pga att jag har en ovanlig blodgrupp samt att det finns många givare här i Jönköping just nu), var därför lite smånervös, men allt gick bra med just blodgivningen. Efteråt sa de till mig att "ta det nu lugnt, sitt här, vi vill inte att du ska svimma". Jag tyckte dock, dum som jag är, att det var onödigt att sitta kvar där och att jag lika gärna kunde sätta mig i väntrummet. Därför reste jag relativt snabbt upp och gick ut... Kom så långt som till kaffeautomaten när jag känner att det svartnar för ögonen. Rätt som det var låg jag på golvet med fyra oroade människor över mig som undrade hur det gått, om jag slagit i huvudet etc. Det susade i öronen och jag förstod inte riktigt vad som hade hänt, eller var jag var... men nej, jag hade inte slagit mig någonstans, och jag förstod rätt snart att jag hade svimmat. En bår rullades fram och jag fick lägga mig på den och skjutsades till andra änden av rummet där jag fick ligga ett tag. Jag kände mig rätt snabbt bra igen, men blev beordrad att ta det lugnt, och vem vågar trotsa? Blev även rekommenderad att lägga det här med blodgivning på is i några år... Måste säga att jag blev lite besviken, jag vill ju hjälpa till och lämna blod! Men återigen, varför trotsa? Och så roligt är det inte att bli stucken... =)

Det var min dramatiska fredagsmorgon! Någon som klår den? ;)

Kommentarer
Postat av: Angelina

Hehe, det var inte dåligt det..

2009-01-12 @ 14:10:42
Postat av: bror

jag får väl kontra :D

När vi hade kommit från Ngoeudi till Brazzaville så skulle alla ta ett malariaprov för att vara på den säkra sidan. Ingen stor grej tyckte jag, satte mig, blev stucken och de tog en bloddroppe, inget konstigt. men när vi sen var på väg därifrån allihop så känner jag plötsligt hur det börjar svartna, passerar just ett gallerförsett fönster som jag tar tag i och sätter mig på huk, vet inte hur lång tid jag satt där innan jag plötsligt hör hur någon pratar till mig och puttar lite lätt på mig. och där står alla svenskar runt omkring och undrar hur det är med mig. fick lite vatten och ett kex av en ledare och mår bra sen igen, det du syster:D

2009-01-12 @ 16:39:26
Postat av: Elin

Men Angelina! Läser du min blogg?!? Va roligt =)



Bror: Du ska alltid vara värst.... men frågan är om det är värre att sätta sig på huk än att drösa i golvet? :P

2009-01-13 @ 22:53:01
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0