Josefin & Viktors stora dag!

Jag vet att jag skrev sist att jag skulle lägga ut lite bilder från bröllopet. Det har jag faktiskt gjort, dock inte här i bloggen utan i bilddagboken. Men kan berätta lite här också :)

Bröllopet var alltså i allianskyrkan här i Jönköping. Både vigseln och festen. Runt klockan fyra satt vi spänt i kyrksalen och väntade på att de skulle komma. Hela församlingen brister ut i ett fnissande när ingångsmusiken börjar spelas: Sweet home Alabama. Kanske inte den låt man väntat sig, men tja, den är bra. Medan dessa ljuva toner spelas vänder sig alla mot dörren för att se brudparet komma.... men det kommer inget brudpar! Plötsligt ser vi att: Oj, de kommer på läktaren! Jossan på en sida, och Viktor på den andra.... så gick de ner och mötte varandra. Fint och annorlunda.

Vigseln var fin med mycket bön för brudparet. Samt mycket musik, och även dans av barnen/ungdomarna i kyrkan.
Festen var också trevlig! Satt brevid Sara och hade Julia och David mittemot. Trevligt sällskap och god mat. Hela kvällen var bra helt enkelt :) och jossan och viktor var så fina så! (det roligaste tycker jag var att jos var barfota under festen... kanske även under vigseln? jag såg inte det, måste fråga...)




Tack för trevligt bröllop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0