Packade sardiner på rörstrand

Har rätt nyligen (okej, för en timme sen) kommit hem från Rörstrand där jag shoppat som en galning. Just nu är det nämlingen porslinsfestivalen här i Lidköping och just den här kvällen har de haft kvällsöppet med halva priset i fyndavdelningen. Detta lockade mig och mamma.... och uppenbarligen några hundra till... tänk er att vara packade som sillar, i en porslinsbutik. Var otroligt mycket folk där som rusade in när de öppnade dörrarna vid nio. Galet!

Jag sa innan att jag skulle vara nöjd bara över att köpa en billig skål, tror ni att jag nöjde mig med det? Icke sa Nicke. Handlade hur mycket som helst, men vilka fynd! Visst, andrasortering, men inga synliga fel. Har hittat porslin (konstigt, i en porslinsfabrik...) men även snygga bestick för en fjärdedel av ordinariepriset... och mycket mer. Är helt klart nöjd :)

(Just det, jag och mamma är för tillfället billösa, därför cyklade vi. Jag mötte mamma efter hennes jobb för att gå på filmen Mamma Mia innan vi skulle till rörstrand. Sen packade vi allt porslin i cykelväskor och cyklade hem halv tolv på natten...)

Kommentarer
Postat av: Emanuel

Haha, ja jag har allt sett dina fynd här, dina bestick liknar faktisgt mina en del, bara så du vet så köpte jag mina först, även om du ju lär använda de först... bra smak :)

2008-08-16 @ 18:29:59
Postat av: Elin

Jag har redan använt mina... så ja, jag lär använda dem först ;) Kommer inte ens ihåg hur dina ser ut... får titta sen :)

2008-08-20 @ 21:18:30
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0