En spindels tråkiga liv

            "Lilla snigel spindel akta dig, akta dig, akta dig.
             Lilla snigel spindel akta dig, annars tar jag DIG!"

I tisdags morse hittade jag en liten äcklig spindel i badkaret. Ve o fasa! Jag tycker inte om spindlar. Men trots att jag inte tycker om dem kunde jag inte med att döda det lilla lilla krypet i badkaret.... istället vände jag mig om var o varannan minut när jag stod vid spegeln och sminkade mig, detta för att se att den var kvar. Jag menar, tänk om den skulle krypa ur badkaret och hoppa på mig eller något? Nåväl, jag överlevde morgonen och spindeln fick leva.

Lite senare på dagen, efter skola och solande, kom jag hem igen. Vad ser jag om inte spindeln!? I badkaret. Detta innebär att den varit där hela dagen (tror jag). Kanske att jag är feg, men jag ville inte ha en spindel lös i lägenheten. Därför "råkade" jag tappa en schampooflaska på den... men döm mig nu inte, om den sitter i ett badkar en hel dag kan den väl inte ha ett speciellt roligt liv? Är säker på att den har det bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Em

Helt säkert gjorde du den en tjänst. Jag har hört att spindlarna har en helt egen avdelning i himlen. En helt rymningssäker.

2008-04-26 @ 13:43:23
URL: http://parentes.blogg.se
Postat av: ruth

Den där spindeln var säkert på spa-helg för att vila upp sig! Efter en låååång och jobbig vinter med man och 73 barn hemma, hade hon gjort sig förtjänt av en husmorssemester i modernare tappning. Tror nog inte att stackars spindeln hade räknat med elin-massage!(schampooflaska i huvudet) Näää, skäms inte alls för att du just gjort en stackars spindelfamilj moderslös...

2008-04-28 @ 09:21:02
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Elin

hmmm, jag tror att jag väljer att lyssna på Em ;) Spindeln kunde väl ändå valt att ha sin semester hos barmhärtigare människor isåfall, typ i spånga ;)

2008-04-28 @ 11:35:25
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: J

Hahaha, jag säger: Bra gjort!

2008-04-28 @ 20:00:26
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: ruth

men daaaah... har ju inget badkar. Utan badkar blir det inget spa. Så det så.

2008-04-30 @ 12:07:35
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Martin

Nästa gång får du tappa ner 100 liter vatten i badkaret, kan ju inte va skoj att sitta i ett kallt badkar utan vatten. Stackars spindel! sitta där helt naken i ett kallt badkar.

2008-06-11 @ 16:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0